۱۳۸۸ دی ۹, چهارشنبه

جهان با ما است

در اخرین روزهای سال میلادی 2009 اکثر قریب به اتفاق کشورهای جهان ازاد از قاره امریکا تا اروپا و حتا در مواردی نیز در کشورهای اسیایی و افریقایی به طرز بی سابقه حمایت قاطع و صریح از جنبش سبز ایران در حال انجام است توضیح اینکه در این کشورها افکار عمومی مردم است که سیاست خارجی انها را تعیین می کند .گذشته از دولتها بسیاری از اشخاص و سازمانهای مردمی هم به حمایت از مردم ایران برخواسته اند و این نشان می دهد که حداقل 5 میلیارد از ساکنین کره زمین در جریان جنبش سبز ایران هستند و از ان حمایت میکنند به نمونه هایی از این دست توجه نمایید
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، برخورد خشونت‌بار نیروهای امنیتی علیه تظاهرکنندگان در ایران را «غیرقابل پذیرش» خواند. آنگلا مرکل روز دوشنبه طی اطلاعیه‌ای در برلین با بازماندگان و بستگان قربانیان روز عاشورا ابراز همدردی کرد
در یک بیانیه‌ی ریاست سوئدی شورای اتحادیه اروپا که روز دوشنبه انتشار یافت، آمده است که تظاهرکنندگان ایرانی می‌کوشند از حق خود برای آزادی بیان و تظاهرات و اجتماعات مسالمت‌آمیز استفاده کنند.اتحادیه اروپا گزارش‌ها درباره کشته شدن دست‌کم ۸ تظاهرکننده در ایران را «شدیدا نگرانی‌آور» توصیف کرد. در این بیانیه آمده که «کاربست خشن قدرت و دستگیری‌های خودسرانه‌ی تظاهرکنندگان نشانگر نقض شدید حقوق اساسی بشر هستند».
وزیر امور خارجه کانادا نیز اعمال خشونت علیه تظاهرکنندگان روز یکشنبه را که به دستگیری بیش از ۳۰۰ نفر انجامید، محکوم کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، "لاورنس کانون" گفت که «دولت کانادا کاربست خشونت شدید نیروهای امنیتی ایران را محکوم می‌کند و یک بار دیگر ایران را فرا می‌خواند به تعهدات خود در مورد رعایت حقوق بشر پایبند بماند».
در همین حال همزمان با انتشار گسترده‌ی تصاویر درگیری‌های امروز در شبکه‌های معتبر خبری در سراسر جهان که عمدتا از سوی کاربران ایرانی در سایت یوتیوب گذاشته شده بود، کاخ سفید با محکوم کردن "سرکوب ناعادلانه‌ی شهروندان ازسوی دولت" نسبت به حوادث امروز ایران واکنش نشان داد.
وزارت خارجه ایتالیا با هشدار به حاکمیت جمهوری اسلامی اعلام داشت که «حفاظت از حیات انسان‌ها ارزشی بنیادین است که باید در هر جا و در هر شرایطی از آن دفاع کرد».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر